Bidprentjes

Op deze pagina heeft u toegang tot onze collectie van bidprentjes van mensen die in Sint Tunnis geboren zijn, gewoond hebben en er gestorven zijn.

U kunt de verzameling bidprentjes op twee manieren doorzoeken:

1. De eerste manier: U typt de gewenste naam in het zoekvenster hieronder.

Het zoekvenster

• Zoekt u op een voornaam of een achternaam of allebei tegelijk. Druk na het typen op de return-toets.
    • Er verschijnt meteen een nieuwe pagina met alle zoekresultaten. Links ziet u telkens een afbeelding van het bidprentje, rechts de naam van de overledene.
    • De naam staat er precies zo zoals op het bidprentje. Soms staat er alleen de roepnaam, soms de alle doopnamen.
    • Als u bijvoorbeeld Berg intikt, ziet u behalve de namen van overledenen die Van den Berg heetten ook bidprentjes met de naam Bergmans en Wassenberg. En als u Tien intypt, vindt u ook Martien, Stien en Van Tienen.
    • Als u Berg intypt, vindt u trouwens ook overledenen van wie een echtgenoot, echtgenote, levensgezel of levensgezellin Berg in zijn of haar naam of achternaam heeft.
    • Typ eens een jaartal in, bijvoorbeeld 1950: u krijgt dan alle bidprentjes van de mensen die zijn geboren of gestorven in 1950.
    • Meerdere resultaatpagina’s: als er veel resultaten zijn passen ze niet allemaal op een pagina. Helemaal onderaan op de resultaatpagina ziet u het aantal pagina’s waarop de rest van de resultaten staan. Hier ziet u een voorbeeld met 17 pagina’s: . Bladert u dan even verder, of zoekt u opnieuw.
    • Om straks van de pagina met de bidprentjes weer op deze pagina terug te komen, klikt u vanuit die pagina helemaal linksboven in het menu op het pijltje naar links .
  2. De tweede manier: Ga met de muis naar boven naar het menu Thema’s.
    • Kies uit de lange rij met pagina’s de pagina waarop de eerste letter van de gezochte achternaam staat.

En verder:

Als u op het bidprentje klikt, wordt het vergroot.

Kijkt u ook onder het bidprentje: daar verschijnen er vele gegevens van de overledene, zoals de geboorte- en sterfdata.

Voorzover er op het bidprentje namen van echtgenoten en samenwonende partners staan vermeld, hebben we die ook gegeven.

Als het programma traag reageert, controleer dan uw internetverbinding.

Mocht u suggesties hebben voor verbeteringen, neemt u dan graag contact met ons op.